WARNING 1 UYARI 1
10 V Altnda
|
|
Kontrol Kartndaki terminal 50 deki 10 V deeri nominal deerinin altnda. 50. terminal balantsn çkartn, çünkü 10 V besleme gerilimi ar yüklenmitir. MAX. 17 mA/min 590 W.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 2 UYARI / ALARM 2
Sfr Hata
|
|
Terminal 60’da alglanan akm sinyali, parametre 315’te tanmlanan minimum akm deerinin %50 sinden daha küçük bir deerde. |
|
|
|
WARNING/ALARM 3 UYARI / ALARM 3
Motor Yok
|
|
Motor kontrol fonksiyonu (parametre 122) frekans konvertörünün çknda motor bal olmadn uyarsn verdi. |
|
|
|
WARNING/ALARM 4 UYARI / ALARM 4
Besleme Faz Kayb
|
|
Besleme tarafnda faz kayb var yada besleme gerilimi dengesizlii yok yüksek seviyede. Bu mesaj frekans konvertörünün giri dorultucusunda meydana gelen bir hatadan da görülebilir. Frekans konvertörüne gelen besleme geriliminini ve besleme akmn kontrol ediniz. |
|
|
|
WARNING 5 UYARI 5
DC Bara Gerilimi yüksek
|
|
Ara devre gerilimi, kontrol sisteminin ar gerilim limitinden yüksektir. Frekans konvertörü hala aktiftir. |
|
|
|
WARNING 6 UYARI 6
DC Bara Gerilimi düük
|
|
Ara devre gerilimi, kontrol sistemi için gerekli olan gerilim aralnn altnda. Frekans konvertörü hala aktiftir.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 7 UYARI / ALARM 7
DC Bara Gerilimi ar yüksek
|
|
Konvertörün DC bara gerilimi, EK teki tabloda belirtilen deeri atnda, konvertör parametre 410’da girilen zaman sonunda arzaya geçer. Harici frenleme direnci kullanlarak veya parametre 410’da girilen zaman deerini arttrarak bu arzann önüne geçilir. Frenleme opsiyonu parametre 400 ile aktif klnr.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 8 UYARI / ALARM 8
Düük Voltaj (DC Bara Düük Voltaj)
|
|
Eer DC Bara gerilimi, konvertörün düük gerilim limitinin altndaysa bu uyar oluur. (Ek’teki tabloya baknz). 24 V güç kayna balantlarn kontrol ediniz. Eer 24 V gerilim yok ise cihazn tipine baml olarak bir süre sonra arzaya geçer. Daha sonra ekranda görülen voltaj deeri ile besleme voltajn karlatrn. Teknik veriler ile birbirine uyup uymadn kontrol edin.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 9 UYARI / ALARM 9
Invertör Ar Yüklendi
|
|
Elektronik termal koruma, uzun süre nominal akmn üzerinde çalma sonucunda invertörün kendi çklarn kesmesidir. Elektronik termal sayac, termal invertör koruma deerinin %98’de uyar sinyali verir, %100’de ise arzaya geçer. nvertör arzas, termal deer %90’nn altna düünceye kadar silinemez. Bu alarm frekans konvertörü % 100’ün üstünde uzun süre ar yüklenildiinde verir.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 10 UYARI / ALARM 10
Motorda Ar Isnma (Motor Zaman)
|
|
Motor elektronik termal korumaya göre (ETR) ar snm. Sayaç %100’e ulatnda, alarm veya uyar vermesini Par. 128’den belirleyebilirsiniz. Bu alarm motorun nominal akmndan daha yüksek bir akmla uzun bir süre çaltn belirtir. Lütfen Par. 102-106 kontrol ediniz.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 11 UYARI / ALARM 11
Motor Termistör
|
|
Termistor veya termistörün balantlar kopmutur. Alarm veya uyar vermesi için Par. 128’den seçim yapabilirsiniz. Terminal 53 veya 54 (Analog giri gerilimi) ve terminal 50 (+10 V besleme) aras termistör balantlarn kontrol ediniz.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 12 UYARI / ALARM 12
Moment Limiti
|
|
Dönme momenti, Par. 221’de belirtilen deerden yüksek (Motor Çalma) veya Par. 222’de belirtilen deerden yüksek (Rejeneratif Çalma).
|
|
|
|
WARNING/ALARM 13 UYARI / ALARM 13
Ar Akm
|
|
nvertör pik akmn (%200 akm oran) at. 1-2 sn. Uyar sinyalinden sonra cihaz alarma geçip trip eder.Bundan sonra VLT frekans konvertörünü kapatn ve motor milini çevirip rahat döndüünü kontrol edin. Motor gücünün VLT frekans konvertörüne uygun olup olmadna baknz. Eer gelitirilmi mekanik fren kontrolü seçilmise, arzay dardan sfrlayabiliriz.
|
|
|
|
ALARM 14
Toprak Hatas
|
|
Çk fazndan topraa, motor ile frekans konvertörü arasndaki kabloda ya da motorun kendisinde, kaçak akm vardr. Frekans konvertörünü durdurun ve toprak hatasn giderin.
|
|
|
|
ALARM 15
Switch Mod Arzas (Güç Kayna Arzas)
|
|
Kontrol fonksiyonlar için kullanlan besleme kayna arzas.(Dahili ±15 V besleme). Danfoss yetkililerine bavurunuz.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 16 UYARI / ALARM 16
Ksa Devre Akm
|
|
Motor terminalinde veya motorun kendisinde ksa devre vardr. VLT frekans konvertörü kapatn ve ksa devreyi kaldrn.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 17 UYARI / ALARM 17
Standart BUS’ ta zaman am
|
|
VLT frekans konvertörüyle haberleme gerçeklemiyor. Sadece Par. 514’ün OFF olan deerleri dnda uyar verir. Eer Par. 514 Dur ve Hataya geç (Stop & Trip) seçilmi ise ilk önce Uyar verir sonra yavalamaya balar en sonunda ise Alarm verir ve durur. Par. 513 Bus Zaman Aral deerini arttrabilirsiniz.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 18 UYARI / ALARM 18
HPFB BUS’ ta zaman am
|
|
VLT frekans konvertörüyle haberleme gerçeklemiyor. Sadece Par. 804’ün OFF olan deerleri dnda uyar verir. Eer Par. 804 Dur ve Hataya geç (Stop & Trip) seçilmi ise ilk önce Uyar verir sonra yavalamaya balar en sonunda ise Alarm verir ve durur. Par. 803 Bus Zaman Aral deerini arttrabilirsiniz.
|
|
|
|
WARNING 19 UYARI 19
Güç Kartndaki EEPROM Hatas
|
|
Güç kartndaki EEPROM’ da hata vardr. VLT frekans konvertörü çalmaya devam edecek, olas hata bir sonraki cihaz çaltrmada meydana gelebilir. Lütfen Danfoss ile irtibata geçiniz.
|
|
|
|
WARNING 20 UYARI 20
Kontrol Kartndaki EEPROM Hatas
|
|
Kontrol kartndaki EEPROM hatas vardr. VLT frekans konvertörü çalmaya devam edecek, olas bir hata bir sonraki cihaz çaltrmada meydana gelebilir. Lütfen Danfoss ile irtibata geçiniz.
|
|
|
|
ALARM 21
AMA (Otomatik Motor Adaptasyonu) TAMAM
|
|
Otomatik Motor Adaptasyonu tamamlanmtr. VLT frekans konvertörü çalmaya hazrdr.
|
|
|
|
ALARM 22
AMA (Otomatik Motor Adaptasyonu) TAMAMLANAMADI
|
|
Otomatik Motor Adaptasyonunda bir hata olutu. Hata mesaj ekranda görülecektir. Bu hata mesajn arkasnda bir kod olacaktr. Bu kodu da Par. 615’te göreceksiniz.
|
|
|
|
Par. 103 – 105 [0]
|
|
Par. 102, 103 veya 105’te yanl deerler girilmi. Yanl deerleri düzeltip Otomatik Motor Tanma’ya tekrar start veriniz.
|
|
|
|
Par. 105 Düük [1]
|
|
Motor AMA uygulamak için küçüktür. Eer AMA aktif ise (Par. 105) motor akm oran VLT frekans konvertörün çk akm oranndan %35 daha yüksek olmaldr.
|
|
|
|
Empedans Uygun Deil [2]
|
|
Sisteme bal motor empedans uygun olmad AMA tarafndan tespit edilmitir. Motor problemlidir.
|
|
|
|
Büyük Motor [3]
|
|
AMA uygulamak için bal olan motor büyüktür. Par. 102’deki deeri motoru kullanmak için uygun deildir.
|
|
|
|
Küçük Motor [4]
|
|
AMA uygulamak için bal olan motor küçüktür. Par. 102’deki deeri motoru kullanmak için uygun deildir.
|
|
|
|
Zaman Am [5]
|
|
Ölçüm esnasndaki gürültüden dolay AMA fonksiyonu salkl uygulanamaz. AMA’ y bir kaç kere tekrar edin. AMA çalmalar srasnda Motor RS stator direncinin deeri sdan dolay artaca unutulmamaldr. Buna ramen, bu deerin deimesi ölçümler için büyük bir problem tekil etmez.
|
|
|
|
Kullanc Tarafndan Durdurma [6]
|
|
AMA kullanc tarafndan durduruldu.
|
|
|
|
Dahili Hata [7]
|
|
VLT frekans konvertöründe dahili hata meydana geldi. Danfoss yetkililerine bavurunuz.
|
|
|
|
Limit Deer Hatas [8]
|
|
Motor için girilen parametre deerleri, VLT frekans konvertörün çalabilecei araln dndadr.
|
|
|
|
Motor Dönüü [9]
|
|
Motor aft döner. Yükün motor aftn döndürmeyeceinden emin olunuz, daha sonra AMA tekrarlanabilir.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 23 UYARI / ALARM 23
Fren Testi srasnda Hata
|
|
Fren testi sadece cihaz çaltktan sonra uygulanabilir. Par. 404’te WARNING (Uyar) seçilmise, fren testi hata bulduu zaman Uyar sinyalini verir. Par. 404’te TRIP (Hata) seçilmise, fren test hata bulduu zaman Hata sinyali verir. Fren testi u nedenlerle baarszla urar: Fren direnci takl deilse veya hatal taklm ise; kusurlu fren direnci veya kusurlu fren transistörü. Bir uyar ya da alarm, fren fonksiyonunun hala aktif olduu gösterir.
|
|
|
|
WARNING 25 UYARI 25
Frenleme Direnci Hatas
|
|
Çalma srasnda frenleme dirençleri izlenir, eer herhangi bir ksa-devre söz konusu olduunda, frenleme fonksiyonu devreden çkar ve Uyar sinyali gelir. Frekans konvertörü frenleme fonksiyonu olmadan da çalabilir. Frekans konvertörünü kapatn ve frenleme direncini deitirin.
|
|
|
|
ALARM/WARNING 26 ALARM / UYARI 26
Frenleme Direnci Gücü % 100
|
|
Frenleme direncine aktarlan güç, frenleme direncinin direnç deeri (parametre 401) ve DC Bara geriliminden istifade edilerek, son 120 sn için ortalama deer olarak, yüzde cinsinden hesaplanmaktadr. Frenleme direncine aktarlan güç %100’den fazla ise bu uyar aktif olur. Eer parametre 403’te “Trip” – “Arza” seçili ise frekans konvertörü bu alarm vererek arzaya geçer.
|
|
|
|
WARNING 27 UYARI 27
Frenleme Transistörü Hatas (Frenleme IGBT’ sinde Hata)
|
|
Çalma srasnda frenleme transistörleri izlenir, eer herhangi bir ksa-devre söz konusu olduunda, frenleme fonksiyonu devreden çkar ve Uyar sinyali gelir. Frekans konvertörü frenleme fonksiyonu olmadan da çalabilir. Fakat frenleme transistörlerinde ksa-devre olduundan, önemli derecede güç, frenleme direncine (aktif olmasa bile) ile iletilir. Frekans konvertörünü kapayn ve frenleme direncini deitirin.
|
|
|
|
ALARM 29
Soutucuda Ar Isnma
|
|
Eer IP00 veya IP20 koruma snflarnda soutucunun scakl 90° C üzerine çkarsa cihaz devre d kalr. IP54’te ise soutucu scakl 80° C üzerine çktnda cihaz devre d kalr. Tolerans ise ±5°C dir. Soutucunun scakl 60° C altna inene kadar scaklkla ilgili arzalar resetlenemez. Arzann sebepleri:
Çevre scakl yüksektir.
Motor kablolar uzundur.
Yüksek anahtarlama frekans.
|
|
|
|
ALARM 30
Motorun U Faz Kayp
|
|
Motor ile VLT frekans konvertörü arasndaki U faz kayp. VLT frekans konvertörünü kapatn ve motorun U fazn kontrol ediniz.
|
|
|
|
ALARM 31
Motorun V Faz Kayp
|
|
Motor ile VLT frekans konvertörü arasndaki V faz kayp. VLT frekans konvertörünü kapatn ve motorun V fazn kontrol ediniz.
|
|
|
|
ALARM 32
Motorun W Faz Kayp
|
|
Motor ile VLT frekans konvertörü arasndaki W faz kayp. VLT frekans konvertörünü kapatn ve motorun W fazn kontrol ediniz.
|
|
|
|
ALARM 33
Hzl Dearj Tamam Deil
|
|
Harici DC 24V beslemesinin takl olduunu ve harici fren/dearj direncinin uygunluunu kontrol ediniz |
|
|
|
WARNING/ALARM 34 UYARI / ALARM 34
FieldBus Haberleme Arzas
|
|
FieldBus kart çalmyor.
|
|
|
|
WARNING 35 UYARI 35
Frekans Aral Dnda
|
|
Bu uyar mesaj, Par. 201’ de (Çk Frekans Düük Deer Snr – Output Frequency Low Limit) veya Par 202’ de ki (Çk Frekans Yüksek Deer Snr – Output Frequency High Limit) set edilen deerlere ulatnda aktif olur. Eer frekans konvertörü “Proses Kontrolü - Kapal Çevrim” Modunda ise ( Par. 100 Process Control – Closed Loop) uyars ekranda aktif olur. Eer frekans konvertörü, “Proses Kontrolü Kapal Çevrim”den baka bir moda çalyor ise “bit 008000 Out of Frequency Range” durum bilgi yazs aktif olur ve bu arada cihaz herhangi bir uyar vermez.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 36 UYARI / ALARM 36
Besleme Arzas
|
|
Bu uyar/alarm mesaj, Par. 407’de OFF harici seçilmise ve frekans konvertörüne giden besleme gerilimi kaybolmu ise ortaya çkar. Eer Par. 407 Contr. RampDown Trip [2] seçilmi ise ilk önce Uyar verir sonra yavalamaya balar en sonunda ise Alarm verir ve durur. Frekans konvertörüne giden sigortalar kontrol edin.
|
|
|
|
ALARM 37
Invertör Katnda Hata
|
|
IGBT veya güç kart zarar görmü. Danfoss yetkililerine bavurunuz.
OTOMATK TANIMA UYARISI
AMA stop etti, parametrelerin bazlar yanl girilmi olabilir veya motor, AMA uygulamas için daha küçük/büyüktür. Seçim yapn ve böylece [CHANGE DATA] ve “Continue” + [OK] veya “Stop” + [OK] seçin. Eer parametreleri deitirmek istiyorsanz, “Stop”u seçin; AMA için tekrar start verin.
|
|
|
|
WARNING 39 UYARI 39
P. 104, P. 106’y kontrol edin.
|
|
Par.102, 104 veya 106’daki deerleri yanl olma ihtimali var. Set deerlerini kontrol ediniz ve “Continue” veya “Stop”u seçin.
|
|
|
|
WARNING 40 UYARI 40
P. 103, P. 105’y kontrol edin
|
|
Par.102, 103 veya 105’daki deerleri yanl olma ihtimali var. Set deerlerini kontrol ediniz ve “Continue” veya “Stop”u seçin.
|
|
|
|
WARNING 41 UYARI 41
Büyük Motor
|
|
Kullanlan motor AMA fonksiyonu için oldukça büyük olabilir. Par. 102’deki deerler motor için eit deildir. Motoru kontrol edin ve “Continue” veya “Stop”u seçin.
|
|
|
|
WARNING 42 UYARI 42
Küçük Motor
|
|
Kullanlan motor AMA fonksiyonu için oldukça küçük olabilir. Par. 102’deki deerler motor için eit deildir. Motoru kontrol edin ve “Continue” veya “Stop”u seçin.
|
|
|
|
ALARM 43
Fren Hatas
|
|
Frende hata meydana gelmitir. Hata mesaj ekranda görülecektir. Bu hata mesajn arkasnda bir kod olacaktr. Bu koduda Par. 615’te göreceksiniz.
|
|
|
|
Fren Kontrolü Baarsz [0]
|
|
Cihaz enerjilenirken yapt fren testi sonucunda, frenin bal olmad görülmütür. Frenin doru olarak balandndan emin olunuz.
|
|
|
|
Frenleme Direncinde Ksa- Devre [1]
|
|
Fren çknda ksa-devre var. Frenleme direncini deitirin.
|
|
|
|
Frenleme IGBT’ sinde Ksa-Devre [2]
|
|
Frenleme IGBT’ sinde ksa-devre vardr. Bu hata, cihazn frenlemeyi durduramadn ve bu sebeple direncin sürekli enerji yüklü kald anlamna gelir.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 44 UYARI / ALARM 44
Enkoder Hatas
|
|
Enkoder sinyali gelmiyor. 32 ve 33 numaral terminalleri kontrol edin.
|
|
|
|
WARNING/ALARM 57 UYARI / ALARM 57
Ar Akm
|
|
Uyar/Alarm 13’teki gibidir. Fakat burada ani bir duru ile meydana gelir.
|
|
|
|
ALARM 60
Güvenli Duru (Harici Hata)
|
|
Terminal 27 (Par. 304 Digital Giri) Safety Interlock [3] olarak programlanmtr ve Lojik “0” dr.
|